Jako jedna z czterech żorskich szkół w roku szkolnym 2021/2022 uczestniczymy w projekcie „Kompetentne szkoły – poprawa jakości kształcenia ogólnego na obszarze miasta Żory”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W ramach tego projektu zaplanowano:
- organizację zajęć prowadzonych metodą eksperymentu, w tym wyrównawczych oraz rozszerzających podstawę programową, kół zainteresowań, laboratoriów i warsztatów,
- organizację zajęć specjalistycznych dla uczniów z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli,
- wyposażenie i doposażenie bazy dydaktycznej w sprzęt i materiały niezbędne do prowadzenia zajęć przyczyniających się do rozwoju kompetencji kluczowych.
Uczniowie mają możliwość uczestniczenia w 17 zadaniach, w ramach których oferujemy 22 koła zainteresowań dla uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i uczestnictwa w zajęciach.
lp. | nazwa zadania | prowadzący zajęcia | nazwa kół zainteresowań | opis |
1. | zajęcia wyrównawcze – J.ANGIELSKI kl.I-VIII | Mariola Ordon | Język angielski dla uczniów z dysleksją dla klas IV – VIII | Dyslexia Friendly English Project to zajęcia dla uczniów klasy 4, którzy chcą poznać metody łatwiejszego uczenia się i zapamiętywania słówek. Odkryć sposoby na utrwalenie pisowni i wymowy angielskiej, a także przez zabawę opanować zasady gramatyczne. |
Mariola Ordon | Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego klas I-III (2 grupy) |
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego skierowane dla uczniów klas I – III mających kłopot z przyswojeniem języka oraz dla dzieci, które chcą powtórzyć i utrwalić materiał lekcyjny. | ||
Jadwiga Szendera | Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego klasa VIII |
Gotowy… do startu… leć wysoko! Czyli co jest ważne, aby dobrze zdać egzamin ósmoklasisty z j. angielskiego. | ||
2. | zajęcia wyrównawcze – J.NIEMIECKI kl. VIII | Katarzyna Winkler | Zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego w klasie VIII |
Pomoc uczniom w rozwiązywaniu ćwiczeń, praktykowanie mówienia, ćwiczenie poprawnej wymowy. |
3. | zajęcia wyrównawcze -MATEMATYKA kl. IV-VIII | Zbigniew Nowak | Zajęcia wyrównawcze z matematyki IV-VII |
Zajęcia oparte na zindywidualizowanej pracy z uczniem, na których uczniowie trenują tabliczkę mnożenia i działania na ułamkach. |
Ewa Krzempek | Zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasie VIII |
Zajęcia oparte na zindywidualizowanej pracy z uczniem, na których uczniowie utrwalają wiadomości i przygotowują się do egzaminu ósmoklasisty. |
||
4. | zajęcia wyrównawcze – GEOGRAFIA kl.VI
|
Dorota Smyk | Zajęcia wyrównawcze z geografii w kl. VI |
Zajęcia pomagające uczniom poznać lepiej mapę, powtórzenie wiadomości z klasy V- skala, legenda mapy, poziomice, współrzędne geograficzne, krajobrazy Polski i krajobrazy świata. |
5. | zajęcia rozwijające – J.ANGIELSKI I-VII | Jadwiga Szendera | English Speaking Club – Klub Dyskusyjny w języku angielskim – kl. VI,VII | Jesteś gadułą? Poznaj swoje możliwości … w języku angielskim! |
Mariola Ordon | Język angielski dla klas I-III | Zajęcia rozwijające j. angielski dla uczniów klas 1-3 przeznaczone jest dla tych uczniów, którym j. angielski nie sprawia kłopotu, a chciałyby poszerzyć swoją dotychczasową wiedzę i zmotywować się do dalszej nauki języka na kolejnych etapach edukacyjnych. | ||
6. | koło zainteresowań – PRZEDSIĘBIORCZOŚCI kl. VII-VIII |
Mariola Ordon | Jestem przedsiębiorczy dla klasy VII i VIII | Na zajęciach będziemy odkrywać Twoje kompetencje i umiejętności, dzięki którym zdobędziesz wymarzony cel. Będziemy rozwijać twórcze myślenie, poznamy Twój intelektualny potencjał. |
7. | koło zainteresowań – J.NIEMIECKI kl. VIII | Katarzyna Winkler | Koło języka niemieckiego dla kl.VIII | Rozwijanie zainteresowania językiem niemieckim poprzez naukę języka w sposób komunikatywny, przygotowywanie do konkursów, rozwiązywanie dodatkowych zadań. |
8. | koło zainteresowań – KLUB MŁODYCH REPORTERÓW kl. V- VI | Katarzyna Bazgier
Ewa Krzempek |
Klub Młodych Reporterów | Rozwijanie zainteresowań dziennikarskich, poznanie tajników pracy dziennikarza, doskonalenie umiejętności redagowania form wypowiedzi związanych z prasą, dokumentacja fotograficzna oraz doskonalenie umiejętności w zakresie ICT: użytkowanie programów tekstowych, graficznych, wydawanie szkolnej gazetki. |
9. | zajęcia w formie laboratoriów/warsztatów – MATEMATYKA metodą Montessorii kl. I-III
|
Paulina Skrobol | Odkrywca Matematyki – zajęcia eduk. matem. prowadzone metodą Montessorii. | Rozwijanie indywidualnych umiejętności związanych z działaniami matematycznymi. |
10. | zajęcia w formie laboratoriów/warsztatów – ROBOTYKA kl. I-III | Aleksandra Machoczek
Kornelia Wolak |
Programowanie i robotyka w edukacji wczesnoszkolnej | Kodowanie, fajna sprawa…tutaj liczy się zabawa. Jeżeli chcesz poznać tajniki programowania, zapisz się na nasze spotkania:) |
11. | zajęcia w formie laboratoriów/warsztatów – PRZYRODA kl. I-III | Teresa Adynowska
Joanna Pawełczyk |
Badacz przyrody | Poznawanie przyrody za pomocą doświadczeń, eksperymentów i działań w środowisku naturalnym. |
12. | zajęcia w formie laboratoriów/warsztatów – BIOLOGIA kl. V
|
Dorota Smyk | Biologiczne eksperymenty | Na każdych zajęciach uczniowie będą mogli wziąć udział w doświadczeniu, sprawdzić się w zakresie wiedzy biologicznej, praca z mikroskopem i innymi przyrządami. |
13. | zajęcia w formie laboratoriów/warsztatów – MATEMATYKA z INFORMATYKĄ IV-VIII | Łukasz Garbacz | Bryły 3D/Matematyka, informatyka, technika | Wdrażanie uczniów do projektowania przestrzennego począwszy od prostych brył geometrycznych. Nauka prawidłowego projektowania w celu skutecznego wydruku 3D. Doskonalenie kompetencji techniczno-informatyczncyh poprzez pracę z komputerem. Wykorzystanie projektów w życiu codziennym, a także rozwijanie wyobraźni przestrzennej. |
Ewa Krzempek, Łukasz Garbacz | „Rusz głową” koło matemat. – informat. dla uczniów klasy IV |
Rozwijanie logicznego myślenia, umiejętności matematycznych poprzez zabawę, pokazanie związku matematyki z życiem codziennym z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi edukacyjnych. | ||
14. | zajęcia w formie laboratoriów/ warsztatów – FIZYKA kl. VII-VIII | Anatta Słowik | Młody Fizyk dla klasy VII, VIII | Rozwijanie zainteresowań fizycznych poprzez wykonywanie prostych zabawek fizycznych. |
15. | zajęcia w formie laboratoriów/warsztatów – CHEMIA kl. VII-VIII | Monika Koterzyna-Wiśniewska | Klub Młodego Odkrywcy dla klasy VII, VIII | Poznanie chemii od strony praktycznej- wykonanie ozdób gipsowych, mydeł glicerynowych, peelingów do ciała, itp. Samodzielne wykonywanie prostych doświadczeń, pomocy naukowych min. stworzenie gry chemicznej. |
16. | zajęcia specjalistyczne – DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE dla uczniów z orzeczeniami kl. I- III
|
Sylwia Kadłubek – Kopańska | Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla uczniów z orzeczeniami w klasie III | Wyrównywanie braków edukacyjnych. Pomoc dzieciom z problemami związanymi z różnymi deficytami i trudnościami w nauce. |
17. | zajęcia specjalistyczne – TERAPIA DZIECI ZAGROŻONYCH DYSLEKSJĄ kl. IV-VIII | Anna Godzik | Terapia dzieci zagrożonych dysleksją IV-VIII | Martwią Cię błędy, które popełniasz? Masz problem z przeczytaniem tego co napisałeś? Poprzez zabawę i przyjemne zadania spróbujemy temu zaradzić. |