Zaproponowano uczniom różne aktywności dotyczące znajomości książki pt. „Kubuś Puchatek” Alana A. Milne  w związku z obchodami Światowego Dnia Kubusia Puchatka. Uczniowie z chęcią i zaangażowaniem brali udział w rozwiązywaniu zadań, do których wykorzystano cytaty z książki, kolorowe plansze, wykreślani, rebusy i krzyżówki. Uczniowie grali również w wielkoformatową grę planszową nawiązującą do jednej z przygód, w której Kubuś Puchatek i Prosiaczek tropili łasicę. Pod każdym ze śladów znajdowały się zadania dla uczniów. Przygotowane aktywności wywołały wiele pozytywnych emocji i pozwoliły dzieciom na dłużej zapamiętać treść książki i jej bohaterów. 

Kolaż zdjęć przedstawiający uczniów biorących udział w aktywnościach przygotowanych w ramach obchodów Światowego Dnia Kubusia Puchatka  Kolaż zdjęć przedstawiający uczniów biorących udział w aktywnościach przygotowanych w ramach obchodów Światowego Dnia Kubusia Puchatka

Nie zapomnieliśmy również o obchodach walentynek. Dużym powodzeniem cieszyły się serduszka z imionami chłopców i dziewcząt, z pomocą których, po założeniu walentynkowych okularów, można było poznać imię bliskiej osoby. Uczniowie wykonali walentynki przy kreatywnym stoliku i wskazywali książki o miłości znajdujące się na naszych bibliotecznych regałach.

Kolaż zdjęć przedstawiający uczniów w bibliotece biorących udział w walentynkowych aktywnościach  Kolaż zdjęć przedstawiający uczniów w bibliotece biorących udział w walentynkowych aktywnościach

W ramach obchodów Światowego Dnia Kota uczniowie wyszukiwali w naszym księgozbiorze książki, których bohaterami są koty, następnie zrobiliśmy z nich wystawkę i wybraliśmy kilka pozycji do wspólnego czytania w czasie zajęć świetlicowych. Dużym zainteresowaniem cieszyła się aktywność polegająca na zabawie w kotki łowiące ryby, dzięki której uczniowie doskonalili koordynację wzorkowo-ruchową, a przede wszystkim dobrze się bawili.

Kolaż zdjęć przedstawiający dzieci w bibliotece w czasie obchodów Światowego Dnia Kota

21 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Zespołu Downa solidaryzując się z osobami, których świat wygląda nieco inaczej. Wykorzystaliśmy symbolikę dwóch różnych skarpetek, aby podkreślić, że każdy jest niepowtarzalny i wartościowy, niezależnie od różnic. Czytaliśmy książkę Moniki Krajewskiej pt. „Mój młodszy brat”, aby przybliżyć uczniom problematykę tego zagadnienia.

Kolaż zdjęć przedstawiający uczniów w bibliotece

Logo Ratowników czytelnictwa