Wrzesień i październik minął nam bardzo szybko. Misie rozwijały swoje umiejętności sensoryczne, plastyczno-techniczne, muzyczne, matematyczne, przyrodnicze, językowe, sportowe i wiele wiele innych. Odbywało się to w atmosferze uśmiechu oraz zabawy. Misie wykazały się ogromną cierpliwością podczas wykonywania doświadczeń oraz różnorodnych mas sensorycznych. Serdecznie zapraszamy do naszej galerii 🙂

Malowanie na mleku oraz marmurkowanie papieru z wykorzystaniem oleju.

Na zdjęciu niebieskie plamy na mleku.Na zdjęciu chłopiec malujący pędzelkiem plamy na mleku.Na zdjęciu chłopiec dmuchający w mleko wylane na talerzyk, widoczne rozchodzenie się kolorów barwników.Na zdjęciu dziecko nanosi za pomocą pipety kropelki oleju, które utrzymują się na powierzchni mleka.Na zdjęciu chłopiec przykładający kartkę do mleka z kropelkami oleju.

Zabawy na świeżym powietrzu.

Na zdjęciu dziewczynka huśtająca się na huśtawce. Na zdjęciu dzieci huśtające się na huśtawce typu ,,bocianie gniazdo".

Zajęcia z języka angielskiego.

Na zdjęciu dzieci tańczące na boisku szkolnym.  Na zdjęciu dzieci siedzące w kole, przytulające misia. Na zdjęciu chłopiec trzymający misia na kolanach.

Zajęcia z rytmiki.

Na zdjęciu dzieci siedzące w kole z panią, na środku dywanu ułożone są kolorowe kartki z nutami.

Praca przy stolikach z kartami pracy.

Na zdjęciu chłopiec wykonujący zadanie w książce przy stoliku.   Na zdjęciu chłopiec wykonujący zadanie w książce przy stoliku.

Tworzenie pisaku kinetycznego z mąki ziemniaczanej, pianki do golenia oraz płynu do mycia naczyń, a także zabawa gotowym piaskiem.

Na zdjęciu dzieci wsypujące mąkę do dużego pojemnika. Na zdjęciu dzieci mieszające mąkę rękoma. Na zdjęciu dzieci stojące wokół stolika. Jeden chłopiec wsypuje barwnik do mąki.Na zdjęciu chłopiec mieszający mąkę z barwnikiem.  Na zdjęciu chłopiec wałkujący powstałą masę.

Powitanie Jesieni.

Na zdjęciu kącik z darami jesieni oraz kalendarzem.Na zdjęciu dziewczynka siedząca na dywanie z dynią oraz cukinią.Na zdjęciu chłopiec siedzący na dywanie i trzymający w górze dynię. Na zdjęciu chłopiec i dwie dziewczynki oglądające kwiaty w ogródku.

Prace plastyczne oraz techniczne.

Na zdjęciu dziewczynka siedząca przy stoliku i wyklejająca plasteliną misia.  Na zdjęciu chłopiec siedzący przy stoliku i wycinający głowę zebry.   Na zdjęciu dziewczynka siedząca przy stoliku i malująca rolkę od papieru toaletowego brązową farbą.  Na zdjęciu dziewczynka siedząca przy stoliku i przyklejająca listki do wyciętej korony drzewa. Na zdjęciu dzieci siedzące przy stoliku i dekorujące koronę drzewa liśćmi.  Na zdjęciu dziewczynka siedząca przy stoliku i dekorująca liśćmi koronę drzewa. Na zdjęciu drzewa stojące na stoliku wykonane z rolek od papieru toaletowego oraz z udekorowaną liśćmi koroną.

Dzień Przedszkolaka świętowaliśmy sensorycznie.

Na zdjęciu dzieci na zdjęciu grupowym z odznakami z okazji Dnia Przedszkolaka.Na zdjęciu 2 chłopców z odznakami z okazji Dnia Przedszkolaka.  Na zdjęciu dzieci siedzące przy stolikach, bawiące się piaskiem kinetycznym.

Szycie maskotki sensorycznej oraz nauka przyszywania guzików.

Na zdjęciu dzieci siedzące na dywanie. Na środku dywanu leżą wszystkie niezbędne przybory do szycia.Na zdjęciu chłopiec przyszywający włosy z włóczki do rękawiczki.Na zdjęciu dziewczynka obcinająca nitkę podczas szycia.Na zdjęciu dziewczynka przyszywająca włosy z włóczki do rękawiczki.Na zdjęciu gotowa maskotka-rękawiczka z włosami, oczami, nosem oraz buzią.Na zdjęciu gotowa maskotka-rękawiczka z włosami, oczami, nosem oraz buzią.Na zdjęciu chłopiec nawlekający nitkę na igłę.Na zdjęciu dziewczynka z nawleczoną igłą na nitkę.Na zdjęciu chłopiec przyszywający guziki do materiału.Na zdjęciu dziewczynka przyszywająca guziki do materiału. Na zdjęciu chłopiec przyszywający guziki do materiału.

Zajęcia z wf na małej i dużej sali gimnastycznej.

Na zdjęciu dzieci ustawione w szeregu na sali gimnastycznej. Na zdjęciu chłopiec stojący na sali gimnastycznej z żółtą piłką pod pachą. Na zdjęciu dzieci biegające po sali gimnastycznej.  Na zdjęciu chłopiec przygotowujący się do biegu na sali gimnastycznej.  Na zdjęciu dzieci chodzące po ścieżce sensorycznej na sali gimnastycznej.  Na zdjęciu dzieci chodzące po ścieżce sensorycznej na sali gimnastycznej. Na zdjęciu chłopiec czworakujący w kolorowym tunelu.    Na zdjęciu chłopiec na drabince dotykający sufitu.  Na zdjęciu dzieci na sali gimnastycznej rzucające woreczkiem do pojemnika. Na zdjęciu chłopiec na sali gimnastycznej chodzący po ławeczce i ćwiczący utrzymywanie równowagi.    Na zdjęciu 3 dziewczynki siedzące na skrzyni.

Święto Drzewa i nasze sensoryczne drzewo usypane z darów jesieni.

Na zdjęciu dzieci usypujące drzewo na boisku szkolnym z darów jesieni. Na zdjęciu dzieci usypujące drzewo na boisku szkolnym z darów jesieni.  Na zdjęciu dzieci siedzące na boisku szkolnym. Przed dziećmi widoczne drzewo z usypanych darów jesieni.

Masa dyniowa (dyniolina). Do jej powstania poprosiliśmy nasze Panie Kucharki, aby upiekły nam pocięte wcześniej kawałki dyni w piekarniku. Następnie dzieci wyciągały miąższ i blendowały go dodając mąkę ziemniaczaną. Wyłuskane pestki dyni również wykorzystaliśmy do kolejnej pracy 🙂

Na zdjęciu dzieci siedzące przy stoliku, wyciągające miąższ z dyni.  Na zdjęciu dzieci siedzące przy stolikach, wydłubując pestki z upieczonej dyni. Na zdjęciu dzieci siedzące przy stolikach. Na zdjęciu dzieci stojące przy stoliku i blendujące masę dyniową w misce.Na zdjęciu dzieci bawiące się masą dyniową na podłodze w parach.  Na zdjęciu dzieci bawiące się masą dyniową na podłodze w parach. Na zdjęciu dzieci bawiące się masą dyniową na podłodze w parach.   Na zdjęciu masa dyniowa zamknięta w woreczkach.

Poznajemy warzywa.

Na zdjęciu dzieci siedzące w kole na dywanie. Na środku leżą przyniesione prze nie warzywa.

Odwiedzili nas również uczniowie Zespołu Szkół im. Karola Miarki w Żorach.

Na zdjęciu dzieci siedzące w kole na dywanie.   Na zdjęciu dzieci siedzące przy stolikach i wykonujące pracę plastyczną. Na zdjęciu dzieci siedzące na dywanie w kole.    Dzieci na zdjęciu grupowym z uczniami z zaprzyjaźnionego liceum, trzymające w rękach dyplomy.

Świętowaliśmy Dzień Kucharki.

Na zdjęciu dzieci siedzące na sali gimnastycznej w czapkach kucharskich. Na zdjęciu dzieci siedzące na sali gimnastycznej w czapkach kucharskich.

Wykonywaliśmy dynie z rosnącej masy.

Na zdjęciu dzieci przygotowujące przy stoliku masę rosnącą. Na zdjęciu dzieci stojące przy stoliku i mieszające masę rosnącą w miseczkach. Na obrazku dziewczynka malująca dynię masą rosnącą.  Na zdjęciu chłopiec siedzący przy stoliku i dekorujący swoją dynię pestkami z dyni. Na zdjęciu dziewczynka siedząca przy stoliku i malująca dynię masą rosnącą. Na zdjęciu praca plastyczna-dynia wykonana z masy rosnącej. Na zdjęciu dziewczynka pochylona przy mikrofalówce. Na zdjęciu widoczna dynia wykonana z masy rosnącej, świeżo po upieczeniu w mikrofalówce. Na zdjęciu gotowe dynie wykonane z masy rosnącej.

Obserwowaliśmy częściowe zaćmienie Słońca.

Na zdjęciu dzieci oglądające przez specjalne szkiełka częściowe zaćmienie Słońca.  Na zdjęciu dzieci oglądające przez specjalne szkiełka częściowe zaćmienie Słońca. Na zdjęciu dzieci oglądające przez specjalne szkiełka częściowe zaćmienie Słońca. Na zdjęciu dzieci oglądające przez specjalne szkiełka częściowe zaćmienie Słońca.  Na zdjęciu widoczne częściowe zaćmienie Słońca.

Jedliśmy drugie śniadanie w towarzystwie koni.

Na zdjęciu 3 dziewczynki jedzące mus owocowy stojące obok konia.   Na zdjęciu 2 chłopców obserwujących konia z bliska. Na zdjęciu dzieci stojące przy 2 koniach.

Mieliśmy mały grupowy konkurs recytatorski.

Na zdjęciu chłopiec recytujący wiersz do mikrofonu. Na zdjęciu dziewczynka recytująca wiersz do mikrofonu.   Na zdjęciu dzieci na zdjęciu grupowym z dyplomami recytatorskimi.

W przedszkolu zawsze jest fajnie ale….

…ale zawsze najbardziej cieszą nas piątki!

Na zdjęciu 2 chłopców pokazujący palcem wskazującym na własne takie same koszulki z napisem ,,It's friday".    Na zdjęciu dzieci na zdjęciu grupowym pokazujący kciukiem znak ok.