W poniedziałek 22 maja uczniowie IV i V klasy wraz z opiekunami udali się na trzydniową wycieczkę do Zakopanego.

To już kolejny nasz wspólny wyjazd. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Chochłowa. Uczestniczyliśmy w warsztatach zorganizowanych przez Zakopiańską Fundację „Skansen”. Dowiedzieliśmy się wiele o regionalnych zwyczajach, tatrzańskiej przyrodzie oraz bogactwach naturalnych Podhala. W trakcie zajęć ochotnicy przebierali się
w góralskie stroje i wyrabiali masło. Następnie wszyscy mogliśmy go spróbować z pysznym, świeżym chlebem. Następnie udaliśmy się do Ośrodka Wypoczynkowego „Jastrzębia Turnia”. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji wybraliśmy się na spacer po Krupówkach, by kupić pamiątki. Ponieważ mieliśmy jeszcze sporo siły, więc oddaliśmy się pląsom przy muzyce podczas wieczornej dyskoteki! Drugi dzień przywitał nas ładną, słoneczną pogodą. Wraz z p. przewodnik udaliśmy się poznawać uroki Doliny Kościeliskiej. Wspięliśmy się do Jaskini Błędnej, wędrowaliśmy Wąwozem Kraków. Niestety, jak to w górach bywa, niespodziewanie załamała się pogoda i wracaliśmy w strugach deszczu… W ośrodku czekał na nas ciepły bigos, kiełbaski i oscypki z grilla, które zjedliśmy ze smakiem. Chętni korzystali z przyjemnej kąpieli w jacuzzi. W środę zwiedzaliśmy Zakopane. Rozpoczęliśmy  od słynnego Liceum Plastycznego im. A. Kenara. Następnie udaliśmy się na cmentarz na Pęksowym Brzyzku, na którym spoczywa Kornel Makuszyński. Z kolei podziwialiśmy różne budynki i kościoły wybudowane w stylu zakopiańskim, między innymi góralskie chaty, Willę Kolibę, Kaplicę Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce oraz Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Do domu wróciliśmy pełni wrażeń.